26 december 2010

Moet er nog biais zijn?

Placemat?

Er is nog altijd iets over van de stof van de JANjas en er kwamen rendieren bij. Rudolf en z'n maten, het is toch Kerstmis. Ideaal voor een placemat, of wat anders?
Prettige Feesten!!!

Maar eerst moet er mij iets van het hart over dit kleinood: BROL!!!

BROL! BROL!

Nochtans, het is van Bernina en over dat merk niets dan goeds. Ik ben nog altijd in de zevende hemel over die machine. Laatst kocht ik een ander hulpstuk, een boventransportvoet, en dat was zo'n revelatie dat ik meteen ook deze biais-voet bestelde. Als dat even goed werkt, dan kan ik mijn biais-afkeer voorgoed te boven komen, dacht ik... ik zit op dit moment dieper dan ooit tevoren* :-(.
Brol dus! Je kan er enkel bias van 12mm mee stikken (ga eens in de Veritas zien, verkopen ze daar bias van 12mm... ah, daar begint de miserie al, de smalste is 15mm). Niet getreurd - alleen meer werk - ik heb ook dit in huis dus zelf baislint maken is geen probleem. Helaas, vervolgens kan je ook maximaal 2 dunne stofjes omranden met biais want iets dikker geraakt al niet meer door die gleuf (let your imagination go wild ;-)). Ja sèg!

Kleurpotloodrol

Geen placemats dus, wel twee kleurpotloodrollen. Ook geen doorstiklijntjes aan de buitenkant (die lijntjes voor de gleufjes voor de potloden) en de buiten- en binnenkant plakken aan elkaar met Vliesofix. Afgeronde hoeken, omzoomd met biais, een lint waar je de rol mee kan vastsjorren.

Kleurpotloodrol Kleurpotloodrol

Die met de beren werd gedaan met het vervloekte hulpstuk, de andere heb ik dan maar met de losse hand en een gewone stikvoet gedaan en het ziet er zelfs beter uit.

Kleurpotloodrol

Baai Rudolf!

*alleen wat het biais-hoofdstuk in mijn leven betreft, hè, voor de rest is alles prima ok

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails