28 oktober 2010

Omkeerbare Bloo(e)mers

Ik was al een tijdje op zoek naar een handleiding voor omkeerbare bloomers, dus zonder een biais-randje aan de benen, maar ik vond niets. Mét biais is het simpel maar ik heb er toch echt wel een hekel aan. Afin, dat is altijd heel schoon maar dat "mooi stikken", aarggggg! Toen viel het me te binnen hoe het wel kan. Dat ik daar nu nog niet eerder aan gedacht heb, tssssssss...

omkeerbare bloomers omkeerbare bloomers

Het principe is eenvoudig. Je knipt stof voor twee bloomers, deze passen in elkaar, een zachte rekker aan de beentjes en de buik, en voilà, baby heeft een schoon onderbroek-voor-boven-de-pamper voor onder een kleedje of bij blote benen.

omkeerbare bloomersEen omkeerbaar exemplaar maken duurt niet veel langer dan een enkelvoudige versie (toch niet als je zo'n grote biais-klungelaar bent als ik). Je moet alleen dat keer-truukje door hebben om de beensgaten toe te kunnen stikken. Voordeel is dat het mooier afgewerkt is en dat je er in feite "twee voor de prijs van één" hebt. Och, ik hou gewoon van omkeerbare dingen, zo simpel is dat.

Er staat een patroontje in het boek van Lotta Jansdotter (maakte ik hier al eens maar dan wel omkeerbaar mét biais). Made heeft onlangs ook een gratis patroon op haar blog gezet. Die van Prudent Baby is zeer gelijkaardig. Ze zijn spijtig genoeg alle drie niet omkeerbaar.

Reversible Bloomers: Tutorial.

25 opmerkingen:

  1. oh zalig lief! ik heb jammer genoeg geen meisjesbabies meer, maar ze hebben dat hier ook veel gedragen in de zomer! Zo mooi die stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ook geen meisjes baby meer voorlopig, maar alle omkeerbare handleidingen zijn welkom, in de hoop ooit het licht te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn superlief... en de handleiding/patroon ben ik ook wel in geïnteresseerd... wie weet wanneer ik het eens kan gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Totale interesse! Ik ga net beginnen aan een baby-outfit met rokje en dan komt zoiets geweldig van pas.
    Ik ben nl nog niet zo bedreven in het draaien en keren (in tegenstelling tot biais ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar zo leuk, ze zijn echt superschattig! Ik vind het net als Ilse jammer dat ze hier uit de "Bloomers" zijn zie. Maar een tutoleoke is altijd welkom. Leuk geboortecadeauke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat doet me denken aan mijn kinderfoto's uit de jaren '70. Altijd met zo'n bijpassend pofbroekje! Mooi trouwens, die 'uitgeknipte' foto's op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook geen meisjes, maar zij zal wel lief zijn met een jurkje als kado voor mijn schoon zus als zij een meisje krijgt!
    (sorry, mijn Nederlands is niet echt goed, kan wel goed lezen maar niet zo goed typen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik stem ook voor een patroon!!! Ik zit zo erg te sukkelen met die biais aan die beentjes dat ik hier 3 bloomers heb liggen, onafgewerkt! Hopelijk lukt het met jouw methode wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 nichtjes, nog volop in de pampers, dus jaaaa ik wil heel graag een tutoleo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jajajaaa tutoleo graag!
    Ik heb een 5 maanden oud meiske en zo'n bloomer staat geweldig leuk bij haar spekbillekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOOHHHHH, zo leuk!!
    Ik heb een baby van juist 4 maanden. Het zou leuk zijn moest ik het kunnen maken.
    Vele groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zo mooi en zo leuk én dan ook nog omkeerbaar! Daar ben ik ook megafan van, dus heel graag een handleiding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, iets voor meisjesbaby's, daar heb ik één van naar 't schijnt! Tutoleo, plies!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moet het nog gezegd worden? Ja, graag!
    Mooi stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb er nog eentje in de bloomers en spijtig genoeg zijn er hier in België niet veel mooie te vinden.
    Daarom dus, ja graag!
    Groetjes,
    Leila

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik ben geïnteresseerd in het patroon! Dat gaat binnenkort goed van pas komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. natuurlijk zijn wij geinteresseerd in handleiding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja! Graag een handleiding, leuk voor Eva in de zomer! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja please, mijn buufje is hoogzwanger en ze krijgt een meiske....dus als je de beschrijving of foto's hebt, wil ik ze heel graag namaken, de stof heb ik al klaarliggen dus wanneer zet je het hier..of stuur je ze toe?
    groetjes uit zuid limburg van een trouwe volgster ;) Martha

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails