20 september 2010

Schildpad en uil

Axenroos: de (naakte) schildpad

Axenroos: de (hulpeloze) schildpad Axenroos: de (tevreden) schildpad

Nog enkel de kameel en dan is de hele set klaar (foto's volgen deze week)! Jeujjjj! Misschien heb ik al wel een keer of twee gevloekt op dit project maar nu ze allemaal bij elkaar liggen, ben ik wel echt blij. Het is best mooi, zelfs de niet-zo-gelukten lijken tussen de rest nog altijd wel gelukkig te zijn.

Axenroos: de schildpad Axenroos: de schildpad Axenroos: de schildpad

Volgens de Axenroos staat de schildpad symbool voor "loslaten, tot rust komen, emoties toelaten". 't Is te zeggen, een kind dat zich gedraagt als een schildpad is bang en heeft weinig vertrouwen. Hij/zij trekt zich terug in zijn/haar schelp. Het is net de bedoeling om dit gedrag om te zetten in een positieve en zelfzekere houding.

Iemand die zich gedraagt als een uil, houdt anderen op afstand en heeft een gesloten karakter. Soms lijkt het alsof ze wat uit de hoogte doen. Uilen zijn ook grote denkers, ze kunnen goed observeren en analyseren en ze kunnen een geheim ook echt geheim houden.

Axenroos: de uil Axenroos: de uil Axenroos: de uil

En deze uil blijft ook een beetje geheim om te verbergen dat hij eigenlijk niet tot schoonsten in zijn soort behoort (maar daarom is hij niet minder slim, hè, iedereen heeft talenten ;-).

38 opmerkingen:

  1. Altijd al een zwak voor schildpadden gehad en ook deze is mijn favoriet tot nu toe.
    Geweldig vind ik hem: dat schild, dat gezichtje, die pootjes. WAAUW!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt steeds beter hier. Die Schildpad is "De Max, gast"!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sta met open mond te kijken. Wat een talent heb jij zeg. Stig zal nog een beetje fier zijn!
    En een keer of twee maar gevloekt? Is dat al?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en welke is dan ' een niet zo goed gelukte ' ? ( ik ben er nog geen tegengekomen namelijk : ik vind ze FANTASTISCH!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die schildpad is mijn favoriet!!!! ZOOOOOOOOO mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar die kopjes zijn toch wel een beetje gevuld? die zijn dan eigenlijk dubbel om ook uw vinger er in te kunnen steken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat toch wel een heel knap project, hoor. Al die dieren... Stuk voor stuk kunstwerkjes. De juf zal wel blij zijn met zo'n creatieve mama.
    En nog maar twee keer gevloekt... Chapeau! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze worden steeds mooier! Wel jammer dat je straks je dieren niet meer ziet, zoveel werk en dan ineens niet meer om je heen..
    Ik begrijp nog niet zo goed hoe het werkt met de Axenroos; geeft een kind zelf aan hoe hij/zij zich voelt door een dier te pakken??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaai.... jouw axenroos-dieren zijn gewoonweg SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder mooi, ik zou niet weten wat kiezen!
    Straks gaan ze je nog vragen voor theaterpoppen en nu maar hopen voor jou dat ik niemand op een idee breng, tenzij je het zelf graag wil natuurlijk:).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat worden ze leuk! Die uil ook... ik heb wel wat met uilen ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn één voor één geweldig. En dat jij je durft te wagen aan zulk project. Ik kijk in ieder geval uit naar meer van die dingen en blijf een trouwe fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die zijn weer moooooi! Succes met de kameel. Wij zien het resultaat graag weer tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De uil wordt meteen door mijn 2 jarige dochter herkent! De schildpad noemt ze een kikker maar dat was op de foto waar je het schild niet ziet. Mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai! Die schildpad is geweldig! De uil ziet er ook erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. superknap van je. echt! dat je het ziet zitten, er aan begint en het zo minutieus afmaakt: leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig project!

    Je mag ze op de markt brengen, zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ongelooflijk. Gij zijt echt nen doorzetter he. Zo efkes een resem prachtige beesten uit uw mouw schudden. Ik ben echt mega onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schoon in den overtreffende overstijgende trap.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @Tantehilde: Elk kopje (behalve de havik) is inderdaad gevuld met Fiberfill. Je kan je vinger erin steken doordat er een soort vinger-sok in verwerkt zit. Vernuftigd zene ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die schildpad vind ik echt geweldig!!
    Wat maak je er toch weer een werk van.

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, zoals dat beestje op zijn rug ligt... Hij lijkt écht te denken wat er bij staat. Maar tis een knappe reeks, dat zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Bloem: kijk hier eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Axenroos

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik zou er een patent op aanvragen
    wat zijn ze mooi geworden zeg
    en dan zegt gij dat er sommige niet zo goed gelukt zijn.
    Nou ik vind ze gewoon weg geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och, ik ben gelijk verliefd... op beiden. Fantastisch leuk!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het wordt een fantastisch mooi stel! Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. gewoonweg prachtig hoor! wat een creativiteit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. The turtle is my favourite. I love his face !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben helemaal 'vlieft' op de schildpad! Sowieso ben ik al gek op die beestjes, maar deze heeft zo'n geweldige uitdrukking! Prachtig gemaakt! :D

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails