9 december 2009

Kerstmarkt op school

.
Ik kreeg dus massa's stof mee naar huis en mocht placematjes maken voor de Kerstmarkt. Die matten post ik later, nu eerst deze lappentas. Helaas, geen zon = geen goede foto, zelfs de kleuren zijn niet helemaal juist, excuus. Al deze lapjes maakten deel uit van een kleur-staal-boek = een grote lap stof in beige met daarbij een regenboog van stofjes in alle mogelijke kleuren waarin je die bepaalde stof kan bestellen. Ik bedoel zoiets.

Lapjestas

Wellicht is dit de simpelste tas die ik ooit gemaakt heb:
- een voorpand
- een achterpand
- onderaan de hoeken instikken zodat je diepte in je tas creƫert
- een flap
- een schouderband

Lapjestas lapjestas

De flap is achteraf opgestikt, de schouderband heb ik langs de buitenkant bevestigd, i.p.v. tussen de buiten- en de voeringstof. Simpel dus maar het effect van de regenboog aan kleuren maakt het echt een leuke tas (en ik ben zeer kritisch hoor).

Lapjestas lapjestas

De Braquenie kwam op dezelfde wijze: een grote lap en een paar kleinere stukken in verschillende kleuren. Recht tasje, verstelbare schouderband, pitser langs de binnenkant met een knoopje langs de buitenkant, slechts 15x25cm dus een kindermaat.

Braquenie Braquenie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails