7 juli 2009

Netvibes

.
Ik volg zo'n 70 blogs en de lijst wordt alsmaar langer. Nog in geen enkele blog heb ik ooit een verwijzing naar Netvibes gevonden. Ofwel is dit zo evident en gekend dat ik hier nu m'n tijd verdoe met erover te schrijven, ofwel is het nog helemaal niet zo gekend en is dit een handige tip om in één oogopslag - en dus in zo weinig mogelijk tijd - tientallen blogs, nieuwsbrieven of websites na te kijken op nieuwe berichten en je hoeft niets te installeren. Alles zit vervat in 1 net-pagina. Het gaat zo:

- www.netvibes.com, je maakt een (privé-)account aan
- dan ga je 'inhoud toevoegen', nl. 'RSS-feeds', dat lukt al door de url van de blog of de site in te vullen en Netvibes zoekt het verder zelf uit
- je kan alles netjes ordenen in verschillende tabbladen
- wanneer iemand een nieuw bericht plaatst, is dit quasi meteen zichtbaar
- je kan dit bericht openen in je Netvibes-pagina, snel bekijken en als het interessant genoeg is kan je gewoon de blog of site openen en daar het origineel lezen

Er bestaan nog andere mogelijkheden maar ik vind deze erg handig. Omdat 95% van de blogs die ik volg gaan over 'sewing' (allé gij!), komt er bij mij eigenlijk weinig 'lezen' aan te pas maar vooral snel kijken naar de foto's van de nieuwe creaties. Ziezo, 70 blogs nakijken is op een half uurtje klaar.
De publieke Netvibes-pagina van eloleo is www.netvibes.com/eloleo.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails