21 juni 2009

Omkeerbare strandtas nr. 1

.
Bijna elke zaterdagochtend rijd ik naar Ikea. Stig en ik ontbijten met een "eitje" (feest!) en daarna loop ik nog even langs de koopjeshoek. We gaan nooit in de winkel, binnen het uur keren we weer naar huis. Deze zaterdag vond ik twee lapjes stof (Hedvig en Fredrika) van elk 60 cm, samen 3,25 euro. Ik zag er meteen een kleurrijke strandtas in. Ik had geen patroon, ik knipte gewoon de stukken stof zodat ik nauwelijks afval had. Er bleven enkel wat smalle strookjes over omdat ik de stukken natuurlijk wel recht moest knippen. De stof is op zich al vrij stevig. Ik heb de randen afgewerkt met "piping", dan is het nog steviger. Voor de foto heb ik de tas wel wat "gezet" want ze is zeker niet zo stijf dat ze vanzelf zo recht blijft staan.

Strandtas - omkeerbaar Strandtas - omkeerbaar

Zei ik al dat ik echt gek ben van omkeerbare tassen? Je hebt er gewoon twee in één. Erg leuk voor iemand die om de vijf minuten van goesting en gedacht verandert.

Strandtas - omkeerbaar Strandtas - omkeerbaar Strandtas - omkeerbaar

De tas is ongeveer 36cm hoog/breed en 18cm diep. Dat is meer dan ruim genoeg voor twee strandlakens en rommel. Zes uur werktijd, ontwerp en meten/tekenen inbegrepen.

En wat ik niet meer kan missen als ik aan iets begin:

- een rond rollend snijmes (danku oma): ZO HANDIG! vooral als je véél stof in rechte stukken moet snijden
- een mega grote snijmat met ruitjes (ook danku oma)
- een geodriehoek: om perfect rechte hoeken te meten, daar komt de grote snijmat ook van pas
- millimeter-ruitjespapier: om de patronen uit te tekenen
- massa's quiltspeldjes (Flat Flower Pins), deze zijn langer en soepeler dan gewone kopspelden en hebben een grote platte kop (handig om niet in de weg te zitten aan de stikvoet)
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails