3 mei 2009

Schoudertas voor Charlotte

Charlotte is de 12-jarige dochter van collega D. Ik kreeg van D al verschillende spulletjes voor Stig. Dit is mijn return.
De stof komt (natuurlijk alweer) uit de koopjeshoek van Ikea. De tas is een "tussenformaat", voor mezelf zou ik ze anderhalf keer zo groot maken, met een ritssluiting (moet ik dringend eens proberen). 't Is deze keer wel een mooi modelletje dat geen smoelen trekt ;-), voor herhaling vatbaar dus. Al moet ik volgende keer wel een manier vinden om op een deftige manier die biaislinten te stikken. Ik stik het lint eerst langs de binnenkant en dan sla ik het lint om en stik ik de buitenkant (hier zou ik een foto moeten plaatsen want dit is eigenlijk niet uit te leggen met woorden). Het komt erop neer dat de buitenkant altijd ok is maar dikwijls zie je de naad van je "buitenstiksel" langs de binnenkant en dat kan niet de bedoeling zijn! Tips genoeg op het net over hoe je biaislint moet maken maar niks bruikbaars over hoe je het bevestigen.

Noot d.d. 14/05: http://indietutes.blogspot.com/2008/09/bias-tape-only-little-bit-evil.html = jammer genoeg zonder foto's maar toch een beschrijving over hoe je best biaislint stikt.
En dan hier een video: http://www.youtube.com/watch?v=4fEv3VXPUEs.

Schoudertas voor Charlotte Schoudertas voor Charlotte Schoudertas voor Charlotte Schoudertas voor Charlotte Schoudertas voor Charlotte

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails