29 maart 2012

Un Air de Kiwano

Ik ken twee mooie mensen in het zuiden van Frankrijk. Allebei creatievelingen en gezegend met een zeer gezonde dosis nuchter verstand. Delphine en Cris zijn wel van een paar markten thuis, bv. thuis tussen de handgemaakte juwelen of mobielen.

Echt prachtig wat je met polymeerklei (fimo) allemaal kan doen. Alleen... dat lijkt mij zo'n geduldig werkje en geduld, dat heb ik niet. Dat is ook een van de redenen waarom ik graag stik, dat gaat nogal vooruit. Delphine heeft de gave duidelijk wel. Ze maakt kleine schilderijtjes die je kan dragen om je hals of je vinger.

ring3 ring6jpg ring4jpg ring2 ring1

Cris reisde al de hele wereld rond. Hij maakt mobielen, meestal in de vorm van vissen, die elk een eigen karakter hebben of een bepaalde emotie uitdrukken. Ze zijn allemaal gemaakt uit gerecupereerd materiaal.

vis1 vis2

In hun tuin in Frankrijk kweken ze vergeten groenten of soorten die je niet courant aantreft in de winkel. Bv. paarse tomaten. "Welke kleur hebben die als ze rijp zijn?", vroeg mijn oma... "Ewel paars, hè bom!", al denk ik dat ze me nog altijd niet gelooft ;-).

kiwano

*let op het detail linksboven op hun site: "en mémoire de Dirk". Dat is de link tussen mij en Delphine. Op een fractie van een seconde heeft Dirk vorige zomer ons leven op z'n kop gezet, door er ineens niet meer te zijn... broer van Delphine, schoonbroer van Cris, zoon, schoonzoon, lief, beste vriend, taikoleraar, soulmate,... en voor mij iemand die heel diep in mijn hart zat en daar altijd zal verblijven.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails