8 oktober 2009

Geïnspireerd: 15 nieuwe gratis patronen of handleidingen

.
Ik vond deze week inspiratie in vanalles en nog wat en dat lees je hieronder maar ook in jullie blogs (te traceren via jullie links op mijn give-away). Fantastisch wat er allemaal geknipt, genaaid en geschreven wordt. Nu weet ik ook wat er absoluut nog ontbreekt in deze blog: een link naar jullie! Dat moet ik in de linkerkolom dringend bijwerken.

De tips van de week, allemaal "gratis tutorials" natuurlijk:
  1. rugzak/boekentas* van Blueprints, wil ik zelf ook maken
  2. grotere rugzak/boekentas* van That Silly Girl
    *btw: hANdgemaakt maakte laatst ook een heel mooie rugzak/boekentas en zij deed dat met een kooppatroon van Made bij Rae, staat nu ook op mijn verlanglijstje
  3. boekentas van Lila Fanfreluche, wauw en zo simpel
  4. rugzak van Sew to Speak, mooooooooooooooooooooi
  5. haarbandjes van HipGirlie, schattig
  6. portemonneetje van Noodlehead, nieuw-ig model
  7. een rechte boodschappentas (deel 1) met een tussenvak (deel 2) van Kerri Made, handig
  8. potloodrol-in-10-minuten* van My Poppet
    *btw: hiernaast nog meer tutorials voor potloodrollen en Fam deed het laatst zo, wat een goed idee hè
  9. olifantenknuffeldoekje van De Droomfabriek, lief
  10. messenger van BlueBirdBaby, een jongenstas
  11. bladwijzerhoekje van Kootoyoo, nog nooit gezien
  12. taartenzak van Mélanie, als je je taart in stijl wilt afgeven
  13. reiskoffertje van CréEnfantin
  14. poezentasje van CréEnfantin, echt iets voor de meisjes
  15. lunchtas van Cotton Cloud
En dan nog iets waar ik vorige week RODE WANGEN van kreeg. Mijn allereerste echte avontuur met de naaimachine (tientallen gordijnen en kussenhoezen niet meegerekend) was deze tas... die ik simpelweg gekopieerd had van Dotty Monkey. Mor, ik ben fair geweest, ik heb het er netjes bij vermeld (maar ik had het haar wel niet gevraagd, ai). Straffer nog, ik heb zelfs nog een paar dingen gemaakt met dat apenkopje tot wanneer het echt begon te knagen en ik beslist heb om dat model niet meer te gebruiken. Ik pleit schuldig met verzachtende omstandigheden: ik moest toch ergens beginnen, niwaar? Bovendien was het uit grote bewondering dat haar gekopieerd heb... jaja, blabla, enz. Soit, ze zegt dat ze gevleid is en ik ben gewoon blij dat ze terug aan het bloggen is. Meet Dotty Monkey!

foto's van links naar rechts: BluePrints - De Droomfabriek - Sew to Speak - HipGirlie - Lila Fanfreluche

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails